Een barney, een have a chat en een foodie - rara? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dennis, Sophie, Eva, Jasmijn, Wisse en Biko Doornbos - WaarBenJij.nu Een barney, een have a chat en een foodie - rara? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dennis, Sophie, Eva, Jasmijn, Wisse en Biko Doornbos - WaarBenJij.nu

Een barney, een have a chat en een foodie - rara?

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Dennis, Sophie, Eva, Jasmijn, Wisse en Biko

15 Mei 2009 | Australië, Sydney

Dankzij mijn Australische vriendin Kelly raak ik steeds beter thuis in het Aussie slang. En slang is het zeker, want het raakt soms kant nog wal.

Zo vertelde ik haar dat Jasmijn twee weken geleden haar eerste peuterdriftbui had (en dat terwijl ze nog geen 2 is.....gelukkig hebben we al ervaring op kunnen doen met Eva!), oftewel een tantrum. "Ooooh so she had her first barney!" was Kelly's reactie. Ehm.....barney?!?! Aussie slang voor tantrum dus.
Sinds kort koken we samen een dag in de week. Haar dochtertje Ruby en Jasmijn spelen dan samen, wij kletsen bij en het resultaat is twee avonden niet hoeven koken! Fantastisch toch? Tijdens het snijden van de uien (dat ik liever aan haar overlaat omdat ik anders meer aan het huilen dan aan het koken ben), zei ik dat ik het zo gezellig vond ondertussen "to be able to chat" - waarop haar antwoord was: "Yes, you're a real have a chat". Met andere woorden: ik ben een kletskous - voor wie dat nog niet wist ;-).
Tijdens het koken waren we ook aan het beramen wat we onze mannen zouden voorschotelen aanstaande zaterdagavond. Dan zijn we uitgenodigd bij hen te komen eten. Kelly merkte op dat, aangezien de mannen twee echte foodies zijn, er wel iets bijzonders op tafel moest komen. Footie kende ik wel, maar foodie? Dat is dus het Aussie equivalent van bourgondier......

Was ik in Nederland niet zo gecharmeerd van het in de keuken staan, begin ik er hier zowaar lol in te krijgen! Met mijn vegetarische kookboek (moederdagcadeautje) in de aanslag gaat er een wereld voor me open! En laat er nou onderin het QVB (shopping mall in de stad) de QV basement zitten - een grote kookoutlet.......vorig weekend ons (lees: mezelf) maar even getrakteerd op een paar Scanpans - om de lol nog wat te vergroten!

  • 15 Mei 2009 - 10:14

    Mark Doornbos:

    Koken is heel erg leuk om te doen.
    En ja, je bent inderdaad een kletskous. Maar dat wisten we al. Zo te lezen hebben jullie het naar je zin. Bedankt nog voor de mooie foto's die jullie altijd per mail toesturen. Ik reageer niet altijd op al jullie berichten, maar ik lees het wel met grote aandacht. Heel soms, maar dan echt heel soms dan mis ik jullie wel.
    Groetjes Mark.

  • 16 Mei 2009 - 10:06

    Liza:

    Ik moet ineens ook aan mam, tijdens het koken kletsend met Marijke onder het genot van een glaasje sherry. Koken met gezelschap is veel leuker blijkbaar, misschien moet ik dat ook maar eens proberen...

  • 17 Mei 2009 - 15:00

    Pepijn En Annemiek:

    Nu het over koken gaat is dit een bericht van Pepijn én Annemiek. Ik ben de foodie en Miek is the have a chat. Sophie, uien snij je met je tong uit je mond dan ga je nl niet huilen. Één vraagje; word jij, net als Amiek, ook extreem zenuwachtig in de keuken? En geef je dan ook Dennis de schuld als t misgaat?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis, Sophie, Eva, Jasmijn, Wisse en Biko

Wij, de vier Doornbosjes, wonen de komende 3 jaar in Sydney. Dennis (33) gaat daar werken bij KPMG TS en Sophie (30) moedert dan over Eva (3) en Jasmijn (4 mnd). Met z'n vieren gaan we het goede Australische leven ontdekken.... Tijdens ons verblijf is er een vijfde "Aussie" Doornbosje bijgekomen, onze zoon Wisse!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 121017

Voorgaande reizen:

23 Maart 2008 - 10 April 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: